بك لينك تضميني

ديجيتال ماركتينگ

بك لينك تضميني

۷۰ بازديد

بك لينك چيست؟

يكي از روش‌هاي استفاده شده در سئو، براي بالا بردن رتبه و رنك سايت، استفاده از بك لينك يا لينك سازي (Link Building) است. بك لينك سازي به عمليات قرار دادن لينك وب سايت در سايت‌هاي ديگر گفته مي‌شود. اگر بك لينك سازي در وب سايت به درستي انجام شود، تأثير مثبتي در رنك سايت دارد؛ و بالعكس بك لينك‌سازي نامناسب، به رتبه سايت صدمه وارد مي‌كند. شركت تبليغاتي ماكان ارائه دهنده خدمات بك لينك است كه شما مي‌توانيد جهت خريد بك لينك فالو و بك لينك تضميني با ما در ارتباط باشيد. بعد از استفاده از بك لينك، تاثير بك لينك روي سئو را ملاحظه مي‌نماييد.

 

در اين مقاله نكاتي را براي انجام بك لينك سازي موفق به شما ارائه مي‌دهيم.

قبل از شروع بك لينك سازي، سئوي سايت را بررسي كرده، و از عدم وجود مشكل در سئوي سايت خود اطمينان حاصل فرماييد. بهتر است بررسي سئوي سايت را به متخصص سئوكار بسپاريد. همچنين براي بك لينك سازي، بايد سايت داراي محتواي كافي باشد. پس از بررسي محتوا و سئوي سايت، بك لينك سازي را آغاز كنيد. خدمات بك لينك شامل ايجاد بك لينك رايگان توسط خودتان و همچنين خريد بك لينك فالو و خريد بك لينك تضميني مي‌شود. تاثير بك لينك روي سئو زماني خوب است كه بك لينك از سايت‌هاي قوي و با رتبه بالا باشد.

تاثير بك لينك روي سئو

هرچقدر سايت هاي بيشتر و معتبرتري به صفحات شما لينك داده باشند شانس شما براي كسب جايگاه در نتايج گوگل بيشتر خواهد شد.

اگر هنوز با مفهوم سئو آشنا نشديد پيشنهاد مي‌كنيم مقاله بهبود سئو وب سايت را از ابتدا دنبال كنيد و يا به مقاله سئو چيست مراجعه نماييد.

مكان‌هاي مناسب بك لينك

يكي از مكان‌هاي مناسب براي ايجاد بك لينك، تالارهاي گفتمان است.
مي‌توانيد در تالارهاي گفتمان مقاله‌هاي خود را با ذكر منبع منتشر كنيد.
مي‌توانيد وبلاگ‌هايي رايگان ساخته و در آن‌ها نيز با ذكر منبع مقاله‌هاي خود را منتشر كنيد.

زمان مناسب بك لينك‌سازي

عمليات بك لينك‌سازي، بايد به طور طبيعي و در بازه زماني مناسب، انجام شود.
به طوري كه ميانگين بك لينك‌هاي درج شده در زمان‌هاي مختلف برابر باشد.

تعداد بك لينك‌ها

هرچه تعداد بك لينك‌ها بيشتر باشد بهتر است. اما كيفيت بك لينك‌ها تا حد زيادي در سئوي سايت تأثير دارد.
اگر كيفيت لينك‌ها خوب باشد،در سئوي سايت تاثير مثبت دارد؛ در صورتي كه كيفيت لينك‌ها خوب نباشد و يا لينك‌ها خراب باشند، در سئوي سايت تأثيرات منفي زيادي دارد.

تفاوت لينك سازي داخلي و خارجي

مبحث لينك سازي به دو بخش اصلي لينك سازي داخلي و خارجي تقسيم مي‌شود كه تفاوت‌هاي مهمي با هم دارند.
لينك سازي داخلي يعني ايجاد بك لينك ميان صفحات داخلي يك سايت. يعني اگر صفحه‌اي از سايت شما به صفحه‌اي ديگر از سايت شما لينك داده باشد لينك داخلي ايجاد شده است ولي اگر لينك از سايت ديگري به يكي از صفحات سايت شما ايجاد شده باشد يك لينك خارجي يا بك لينك براي شما ايجاد شده است.

در اين مقاله بيشتر به مفاهيم لينك سازي خارجي مي‌پردازيم.

بك لينك فالو (follow) و نوفالو (nofollow)

تفاوت بك لينك فالو و نوفالو

لينك‌ها را مي‌توان به دو دوسته دسته بندي نمود.

هر لينك به صورت پيش فرض Dofollow محسوب مي‌شود مگر آنكه در كد HTML آن از ويژگي Nofollow استفاده شده باشد. زماني كه ربات گوگل بك لينك‌هاي نوفالو را مشاهده مي‌كند ارزش و اعتباري به صفحه هدف منتقل نمي‌كند. خريد بك لينك فالو از نظر گوگل مهم است و روي سئو تاثير مثبت دارد. گوگل در سال ۱۹۹۰ مفهوم پيج رنك را معرفي كرد و در آن زمان تعداد بك لينك‌هاي يك وب‌سايت تاثير بسيار زيادي بر رتبه بندي آن در نتايج گوگل داشت. متخصصين سئو و مديران وب سايت‌ها از اين نكته استفاده كردند و با تكنيك‌هايي مانندن تبادل لينك يا خريد بك لينك تلاش كردند تا جايگاه خود در نتايج جستجو را بهبود دهند.

با زياد شدن معاملات بك لينك، گوگل الگوريتم‌هاي خود را آپديت كرد و الگوريتم پنگوئن را براي شناسايي و جريمه سايت‌هايي كه از اين روش‌هاي لينك سازي استفاده مي‌كردند معرفي كرد. همچنين در ادامه پيج رنك را به كلي حذف كرده و تلاش كرد تا وابستگي رتبه بندي نتايج به لينك سازي را تا حد امكان كاهش دهد. سايت هايي كه بك لينك غيرطبيعي داشته باشند توسط الگوريتم پنگوئن جريمه مي‌شوند. درهنگام دريافت خدمات بك لينك بايد اطلاعات كامل و دقيقي از آن داشته باشيد.

متن لينك شده يا Anchor Text

متن لينك شده به اين معني است كه لينك بر روي چه عبارتي قرار داده شده است.

بعنوان مثال در گذشته رايج بود كه مي‌گفتند “براي ورود به سايت اينجا كليك كنيد” و لينك را بر روي كلمه اينجا قرار ميدادند. در عمل عبارت “اينجا” متن لينك شده يا همان Anchor Text محسوب مي‌شود. زمانيكه گوگل يك بك لينك به سايت شما را مشاهده مي‌كند به متن لينك شده توجه زيادي داشته و عملا ارزش و اعتبار منتقل شده به سايت شما در اين عبارت خواهد بود. اگر سايت شما با عبارت “كتاب” لينك شده باشد جايگاه شما زماني كه يك كاربر در گوگل عبارت كتاب را جستجو مي‌كند بهتر خواهد شد ولي اگر اين لينك با عبارت “موبايل” ايجاد شده باشد جايگاه شما در عبارت “موبايل” بهبود خواهد يافت.

تاثير بك لينك روي سئو

شما نبايد به يكباره تعداد زيادي بك لينك براي سايت خود خريداري نماييد.
بعنوان مثال اگر تعداد كل بك لينك هاي سايت شما از 50 سايت منحصر به فرد است
شما نبايد به يكباره از 1000سايت بك لينك خريداري كنيد و ورودي داشته باشيد.
در اين صورت سايت شما از طرف گوگل شناسايي و پنالتي خواهد شد.

تعيين ارزش بك لينك توسط گوگل

بك لينك‌هايي كه از سايت‌هاي مختلف به سايت شما ايجاد مي‌شود ارزش و اعتبار يكساني از ديد گوگل نخواهند داشت.
گوگل تلاش مي‌كند فاكتورهاي مختلفي را براي تعيين ارزش يك بك لينك لحاظ كند كه مهمترين آنها به شرح زير است:

1- اعتبار دامنه يا Domain Authority

فاكتورهاي بسياري براي تعيين اعتبار دامنه شما لحاظ مي‌شود كه برخي از آنها عبارتند از :
عمر دامنه
نوع دامنه
تعداد بك لينك‌هاي دريافتي
تعداد لينك‌هاي خروجي
فعاليت در شبكه‌هاي اجتماعي
و… .
هرچقدر اعتبار دامنه‌اي كه به شما لينك داده بيشتر باشد ارزش بك لينك و تاثير آن بر جايگاه شما در گوگل بيشتر خواهد بود.

2- اعتبار صفحه يا Page Authority

اعتبار صفحه شباهت زيادي به اعتبار دامنه دارد ولي براي يك صفحه خاص از آن دامنه محاسبه مي‌شود.
ممكن است دامنه اعتبار بسيار بالايي داشته باشد ولي صفحه‌اي كه از آن لينك دريافت كرده‌ايد اعتبار پاييني در آن دامنه داشته باشد. ميزان اعتبار صفحه معمولا براساس لينك سازي داخلي سايت به آن صفحه و بك لينك‌هايي كه مستقيما براي همان صفحه ايجاد شده است تعيين مي‌گردد. صفحاتي كه لينك سازي داخلي خوبي داشته باشند معمولا اعتبار بالايي نيز خواهند داشت. بعنوان مثال صفحاتي كه در منوي اصلي سايت هستند معمولا معتبرترين صفحات آن دامنه خواهند بود.

براي بررسي page authority و domain authority ابزارهاي مختلفي وجود دارند كه بهترين آنها عبارتند از
Serpchecker كه توسط سايت mangools.com معرفي شده
و open site explorer كه ابزاري قدرتمند از سايت moz.com است.

3- تعداد لينك هاي خروجي

هر دامنه‌اي كه به شما لينك مي‌دهد احتمالا به سايت‌هاي ديگري نيز لينك داده است.
هرچقدر تعداد سايت‌هايي كه در يك صفحه يا در كل يك دامنه لينك شده‌اند بيشتر باشد ارزش و اعتباري كه به هريك از آنها مي‌رسد كاهش خواهد يافت. معمولا سايت‌هايي كه در زمينه درج ريپورتاژ يا فروش بك لينك فعاليت مي‌كنند علاوه بر شما به سايت‌هاي بسياري لينك داده‌اند و همين مسئله موجب كاهش ارزش و اعتبار اين نوع لينك سازي مي‌شود.

4- ميزان ارتباط موضوعي سايت شما با سايت لينك دهنده

بك لينك بايد حدالامكان از سايت هايي با موضوع مرتبط با موضوع سايت شما باشد.

يكي از مواردي كه گوگل توجه ويژه‌اي به آن دارد و تلاش مي‌كند تا در فاكتورهاي رتبه بندي نتايج جستجو از آن استفاده كند، ارتباط موضوعي ميان صفحات لينك شده است. بعنوان مثال اگر شما در زمينه تورهاي مسافرتي فعاليت مي‌كنيد ولي بك لينك‌هاي شما همگي از سايت‌هاي دانلود هستند ارزش و اعتبار زيادي براي شما ايجاد نمي‌كنند. ولي اگر اين بك لينك‌ها از سايت‌هايي با موضوع سفر، گردشگري، خريد بليت و… براي شما ايجاد شده باشد مي‌تواند اثرگذاري بهتري در جايگاه شما داشته باشد.

5- محل قرارگيري بك لينك

محل قرار گيري بك لينك در سايت اهميت بسياري دارد.

ممكن است لينك شما در محتواي يك مقاله، سايدبار و يا حتي فوتر قرار گرفته باشد. لينك‌هايي كه در محتواي صفحه هستند ارزش بيشتري در مقايسه با لينك‌هاي موجود در سايدبار و فوتر خواهند داشت. به طور معمول لينك‌هايي كه در فوتر يا سايدبار قرار داده مي‌شوند در همه صفحات آن سايت نمايش داده مي‌شوند، به اين لينك‌ها اصطلاحا Sitewide گفته مي‌شود. قرارگيري بك لينك شما در همه صفحات يك سايت مي‌تواند عاملي براي تشخيص خريداري آن لينك توسط ربات هاي گوگل باشد و ممكن است با تكرار زياد اين اتفاق الگوريتم پيگوئن سايت شما را جريمه كند.

خريد بك لينك تضميني مي‌تواند خيال شما را آسوده نمايد تا از خدمات بك لينك استفاده نماييد و با تاثير بك لينك روي سئو بتوانيد جايگاه سايت خود را در گوگل بهبود ببخشيد. همانطور كه گفتيم بك لينك يكي از موارد تاثيرگذار در سئو است كه تاثير آن كاملا مشهود است.

شركت تبليغاتي ماكان در زمينه ارائه خدمات سئو و خدمات بك لينك فعاليت مي‌نمايد.
خريد بك لينك فالو و خريد بك لينك تضميني تاثير بسزايي روي سئو دارد.
تاثير بك لينك روي سئو كاملا منحصر به فرد و كاربردي است.

شركت تبليغاتي ماكان، با حضور متخصصين سئو، آماده به همكاري با شما در زمينه بك لينك‌سازي مي‌باشد.
در صورت نياز به بك لينك‌سازي و يا انجام سئو روي سايت، با ما در ارتباط باشيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.